Verkkomyynnissä edelleen kehitettävää Kävimme läpi maaliskuussa 2021 satunnaisotannalla 30 suomalaisen SaaS-yhtiön verkkomyyntiä. Tutkimus tehtiin julkisten verkkosivujen kautta. Sivuille mentiin Googlen hakutuloksien kautta yrityksen nimeä hakemalla. Tutkimuksessa keskityttiin verkkosivuston etusivuun, hinnoittelu […]
Kasvua käyttäjälähtöisestä tuotteistuksesta Perinteisessä myyntivetoisessa kasvumallissa yrityksen kasvu rakennetaan markkinoinnin ja myynnin yhteistyöllä. Markkinointi tuottaa liidejä jotka myynti konvertoi asiakkaiksi. Tuotelähtöisessä mallissa perinteinen myyntimalli on käännetty ylösalaisin. Tuotelähtöinen kasvumalli (Product […]
Tiesitkö, että SaaS-palvelun menestyminen on kahden tekijän varassa? Ensimmäinen niistä on uusasiakashankinta (customer acquisition) ja toinen on asiakaspoistuma (churn). Menestymisessä kysymys on yksinkertaisesti siitä, että asiakkuuden hankintakustannus (CAC) on pienempi […]
Gartnerin mukaan 77% B2B asiakkaista sanoo, että ostamisesta on tullut monimutkaista ja vaikeaa. Käytännössä siis teemme asiakkaalle ostamisesta hankalaa. Miten tämä näkyy käytännössä? Avoin hinnoittelu on yksi avaimista ostamisen helpottamiseen. […]